żywienie dzieci w czasie wakacji
Żywienie

Żywienie dzieci na wakacjach

Wakacje to czas beztroski i zabawy, większość dnia dzieci spędzają w plenerze. I tu mogą pojawić się trudności z utrzymaniem tego samego rytmu żywienia, do jakiego dzieci przyzwyczajone są w domu. Na co powinniśmy zwrócić większą uwagę, na co możemy przymknąć oko, żeby w efekcie nasze dziecko otrzymało dobrze zbilansowany posiłek?

 

WODA
Przede wszystkim dbajmy, by nasze dziecko było odpowiednio nawodnione. Stały dostęp do wody w czasie wakacji to bardzo ważna kwestia. Soki i napoje gazowane starajmy się dostarczać dzieciom w mniejszych ilościach. Woda, woda i jeszcze raz woda.

BIAŁKO
Przypilnujmy, by nasza pociecha w ciągu dnia otrzymała trzy posiłki zawierające białko zwierzęce. Szklanka mleka, jogurt naturalny, twaróg, jajko na twardo, ryba czy też mięso, to elementy, które bardzo łatwo wprowadzimy do codziennej diety.

WARZYWA
Postarajmy się także, by nasze dzieci otrzymały minimum dwie porcje warzyw dziennie. Śniadanie z pomidorem czy ogórkiem lub jako przekąska: marchewka, seler naciowy czy kalarepa. Wszystkie te produkty można przygotować wcześniej w domu i zabrać ze sobą wszędzie, nawet na plac zabaw. Ważne jest, aby taki posiłek mieć przy sobie zawsze, gdy dziecko zrobi się głodne, wtedy unikniemy kupna batonika w sklepie obok.

UMYTE OWOCE
Owoce, najlepiej jedna porcja w ciągu dnia. Z dostępnością latem nie ma problemu, aczkolwiek lepiej przygotować posiłek wcześniej w domu, myjąc i pakując do pudełek na wynos.

WĘGLOWODANY ZŁOŻONE
Produkty bogate w węglowodany złożone ogranicz do maksymalnie dwóch dań w ciągu dnia. Kanapka na śniadanie, a na obiad ryż lub makaron pełnoziarnisty.

TŁUSZCZE ZŁOŻONE
Ważne, żeby zadbać o nie w codziennej diecie dziecka. Wystarczy do sałaty dodać oliwy, a pieczywo posmarować delikatnie masłem. Zachęcam również, by częstować dzieci różnymi przekąskami, które posiadają w sobie tłuszcze, na przykład pestki dyni czy słonecznika lub różnego rodzaju orzechy.

CO Z CHIPSAMI?
Szczególnie uważajmy na przekąski takie jak frytki, hamburgery, chipsy, paluszki, lody, czy wata cukrowa. Oprócz chwilowego zastrzyku energii nie dostarczają dziecku żadnych wartości odżywczych.

Trzymajmy się wskazówek wymienionych powyżej, nie zapominając jednak o tym, że od jednej gałki loda czy innej słodkiej przekąski jeszcze nikomu się nic nie stało, a na pewno nie będziemy mieli sobie nic do zarzucenia.

 

Olga Kempska Dzadzu
Olga Kempska
specjalista ds. żywienia
olgakempska@gmail.com

Dodaj komentarz

Loading

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich używanie. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close